Heljdine nutritivne vrednosti

Heljda i njene nutritivne vrednosti

Heljda je jedan od najboljih izvora visoko kvalitetnih I lako svarljivih proteina, biljnog carstva. Njenih apsorbovanih 74% proteina je čine odličnom u zameni za meso. Takodje sadrži visok procenat ugljenih hidrata (80%), bogata je antioksidantima, brojnim mineralima I vitaminima, kao što su cink, baker, I nijacin. Sve to čini heljdu idealnim sastojkom za širok asortiman prehrambenih proizvoda. Heljdin skrob može da posluž kao alternativa masti u odredjenim namirnicama.

Heljdino brašno se meša sa svim ostalim brašnima, a heljdino zrno se koristi na razne načine kao obično ili kao pečeno.

Kao pečeno je odličan sastojak muslima u kombinaciji sa drugim žitaricama, musli-bar energetski bogat za sportiste, kao dodatak u razne supe itd...

Heljda ne sadrži gluten, pa je tako odlična zamena u ishrani kod ljudi koji su alergični na gluten. U Severnoj Americi se koristi u industriji čokolade i raznim grickalicama

Heljda je najbogatiji prirodni izvor DCI-a (D-chiro-inositol) , koje ga ima i u sojinom lecitinu ali u mnogo manjim količinama.

Lekovi na bazi DCI-a se koriste kod žena sa policističnim jajnicima (PCOS)

Dok su Kanadski nutricionisti pronašli dokaze da heljdin koncentrat DCI-a se može koristiti u borbi protiv dijabetesa.

Heljdino lišće sadrži visok nivo Rutina kojeg još nazivaju i  rutozid, je ustvari bioflavonoid.

Rutin se smatra jednim od najvažnijih bioflanoida, jača kapilare,pomaže uklanjanju proširenih vena, smanjuje štetnost oksidiranog LDL holesterola i na taj naćin  smanjuje rizik od srčanih bolesti.